THE BLOG

19
jun

Drone opnames in kader van video-shoot

We hebben onze drone nog eens ingezet in opdracht van Ikon om luchtopnames te maken in het kader van een video-shoot voor de nieuwe Szrek dual concessie Landrover/Jaguar.

Zij zijn niet alleen een nieuwe vestiging op poten aan het zetten in Zele maar nemen er een nieuw merk bij: Jaguar.

Gedurende de opnames namen 4 ambassadeurs, verdeeld in 2 ploegen het tegen elkaar op.

De challenges, die in Top Gear stijl waren hadden telkens te maken met de ambassadeurs in kwestie.

Het concept van deze actie draait rond The Battle of the Sexes, waarbij er twee teams zijn die het tegen elkaar opnemen: het Jaguar team en Landrover team.
Gedurende de hele draaidag moeten de twee teams vier challenges uitvoeren.
De challenges hebben steeds te maken met de interesses van de ambassadeurs.
Iedereen moet deelnemen aan de activiteiten en de individuele punten worden opgeteld per team.
Het winnende team wordt pas bekend gemaakt bij het opening-event en zal een mooi bedrag storten aan het goede doel, Make a Wish.

15
mei

Digital Blending presentatie door WebXclusive, UXDlab en LP39

Op donderdag 11 mei 2017 presenteren WebXclusive, UXDlab en LP39 zich met “Digital Blending” aan een bont gezelschap.
Studenten van KDG Multimedia & Communicatie Technologie, AP Integrale veiligheid, Crossmedia ontwerp Photo design, Syntra UX designer
Bedrijven als ViaEduca studiebegeleiding/coaching, Mastervoice, en Academie beeldende kunsten Temse.

digital-blending-eiland-2017 divicoEr was ook een delegatie van Rotary club Sint-Gillis, Stekene Camasiacum aanwezig. Zij stellen zich voor in functie van een workshop door UXDlab later op de avond.

Divico Video was aanwezig met Kris Coppens om de Digital Blending presentatie op professionele wijze te filmen.
Montage volgt later ;) De foto’s in dit bericht zijn Phedra Moerloos (WebXclusive fotograaf van dienst.)

De avond, gaat door in het voormalige Havenhuis op het Eilandje in Antwerpen. Met zicht op het MAS kondigt zich wat onheilspellend aan met monsterfiles en een onweer waardoor de start van de presentatie met een half uur wordt uitgesteld.

Het verloop van de presentatie:


WebXclusive bvba bijt de spits
af na inleiding door Nikki Weststrate (UXDlab).
Zef Moerloos heeft het over beveiliging van je digitale bestanden en meerbepaald over de beveiliging van WordPress websites tegen hackers. Zef legt ook uit dat dit als bonus goed is voor de SEO van je website. De voordracht bleek bijna profetisch te zijn want de volgende dag was er een cyberaanval op wereldwijde schaal…

Marc Serwir van Rotary neemt het woord en geeft een uiteenzetting over het fenomeen “Rotary” met de bedoeling dat de aanwezigen een beeld krijgen van deze service club.
De Rotary Club is namelijk bezig met het tackelen van het imagoprobleem en met het opzetten van een nieuwe website.


Bart De Keyser van UXDlab
neemt de fakkel over en legt eerst uit wat User Experience Design is om nadien het aanwezige publiek te bevragen over Rotary.
De resultaten worden op post-it’s geschreven en verzameld op de muur.
De resultaten van het bonte gezelschap leiden nadien nog tot interessante discussies (wat ook de bedoeling was.)

Dan is het de beurt aan Geert De Decker die in naam van LP39 zijn visie op digitale marketing geeft.  Geert volgt al jaren de evoluties binnen digitale marketing maar blijft op zijn honger zitten wat betreft een duidelijk overzicht en stappenplan van het aanbod en de mogelijkheden. Hij besluit dan maar zelf om dit te verzamelen en  neer te schrijven in zijn “Step by step marketing guide”. Een work in progress dat nooit af is want de evoluties op dit gebied staan niet stil!

Als afsluiter van de avond tonen Zef, Bart en Geert een luchtige video over de opstart van LaunchPad 39 agency.

Na deze vrolijke noot is er tijd voor networking en ontspanning aan de pingpong tafel :)

 

12
mei

De trend van 2017 is customer experience volgens Adobe, dat wisten wij al langer ;)

Klantervaring: dat is de belangrijkste manier voor bedrijven om zich te onderscheiden van hun concurrenten in 2017. Dat blijkt uit het 7de Digital Trends Report van Adobe, uitgevoerd door E-Consultancy. Meer dan 14.000 digital marketing en e-commerce professionals uit Europa, Noord-Amerika, Azië en het Midden-Oosten namen deel aan deze studie.

Zowel marketeers als agencies denken dat de opportuniteiten in 2017 liggen bij customer experience en de content om dit te ondersteunen. Daarvoor moeten we verder kijken dan mobile en ons focussen op Internet of Things (IoT), augmented reality (AR) en virtual reality (VR). Maar bedrijven spenderen nog te weinig tijd en middelen aan data en analytics om van deze klantervaring een succes te maken.

Het geheime wapen in de digitale transformatie strijd is design: 89% van de respondenten meent dat design-driven bedrijven de concurrentie de loef zullen afsteken. Dat design als prioriteit wordt bestempeld is niet verrassend. Om de klantervaring te verbeteren, moeten deze immers persoonlijk, relevant en waardevol zijn. Ofschoon 82% van de respondenten creativiteit hoog aanschrijft, denkt slechts de helft hiervan dat men intern beschikt over de juiste processen en workflows om een design-voordeel te realiseren.

Een derde succes-bepalend-thema is de bedrijfscultuur. Bedrijven met een klantgerichte, agile en samenwerkende cultuur kunnen beter de disruptieve krachten aan en gaan zelfs op zoek naar disruptie binnen hun eigen organisatie. Het bouwen van zo’n bedrijfscultuur en crossteam aanpak blijkt eigenaardig genoeg het moeilijkste te bereiken voor 13% van de respondenten en het gemakkelijkste voor 12%. Deze resultaten suggereren dat er een kloof is bij bedrijven tussen het begrijpen en het realiseren van een dergelijke bedrijfscultuur om te komen tot optimale klantervaringen.

Tot slot wordt personalisatie en de kanalen die leiden tot personalisatie als de drijvende kracht van marketing succes bestempeld.
Content marketing (29%), social media engagement (28%) en targeting & personalisatie (25%) staan bovenaan de marketeer’s lijst.
De agencies schatten de impact van social marketing iets hoger in dan hun klanten.

29
mrt

Netych Solutions bvba says thank you with Moët & Chandon imperial champagne bottle.

Responsive site Netych Solutions bvba

Go to: http://netychsolutions.com

Happy customer,  Charles Nsude, CEO of Netych Solutions bvba, makes Zef happy with Moët & Chandon imperial Champagne for the development of a responsive website by WebXclusive, creative webagency. Thank you Charles :)

 

 

 

Go to: http://netychsolutions.com 

23
mrt

Lancering nieuwe responsive website voor Netych Solutions bvba

DE UITDAGING

Website bouwen voor Netych Solutions bvba, een firma die gespecialiseerd is in internationale export van bouwmaterialen, met focus op cement. Ze exporteren vooral naar landen in Oost Africa zoals Mozambique. Site moest op alle mogelijke schermen perfect zichtbaar is en integratie van social media was een vereiste. Bovendien is de site gemaakt om de bezoeker een idee te geven welke diensten en producten Netych Solutions aanbieden.

DE OPLOSSING

Responsive website die de klant makkelijk zelf kan beheren met op elke pagina share knoppen naar de belangrijkste sociale media. Het aanvragen van een offerte wordt uitgelokt met “Call to action” buttons. Er werd ook een bedrijf Facebook pagina aangemaakt die nadien verder door de klant beheerd wordt.

16
feb

Is je site responsive, mobielvriendelijk? Doe de Google test!

De wereld ondergaat een mobiele revolutie. Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone bij zich en is voortdurend online en op zoek naar informatie. In veel landen heeft het aantal smartphones het aantal desktopcomputers overtroffen. Voor uw online aanwezigheid is het daarom van essentieel belang dat u een website heeft die geschikt is voor mobiele apparaten.

Als u uw website nog niet geschikt heeft gemaakt voor mobiele apparaten, is het verstandig dat nu te doen. De meeste gebruikers op uw site gebruiken waarschijnlijk een mobiel apparaat.

Is uw webpagina geschikt voor mobiele apparaten?

Test hoe gemakkelijk een bezoeker uw pagina kan gebruiken op een mobiel apparaat. Geef een pagina-URL op om te zien hoe uw pagina het doet.

Doe de test HIER

Waarom mobiel?
Mensen internetten steeds vaker op mobiele apparaten. Als u ervoor zorgt dat uw websites geschikt zijn voor mobiele apparaten, kunnen uw pagina’s goed presteren op alle apparaten.

 

27
dec

Hotjar heatmaps

Als je Hotjar heatmaps op je website installeert zie je op een grafische, visuele manier waar bezoekers meest op klikken. Je ziet letterlijk de hotspots!

Zo kan je conclusies trekken en je website aanpassen indien nodig! Je kan ook feedback vragen aan bezoekers.

Klik hier om onze heatmap van onze eigen site te bekijken

Behalve hotspots waar bezoekers klikken kan je ook zien hoever ze naar beneden scrollen. Rood hebben ze allemaal gezien, hoe donkerder blauw het wordt hoe minder bezoekers dit gezien hebben… Tenslotte kan je nog uitgebreide statistieken bekijken, Google analytics style. Hoeveel pagina’s hebben ze bekeken, hoe lang waren ze op de site, met welk apparaat en welke browser etc…

Meer weten over deze techniek of interesse om dit op je eigen site toe te passen? Contacteer ons dan vrijblijvend

20
jan

Bedrijfsvideo voor Oxford fietsen voor velofollies beurs en website

DE UITDAGING

Bedrijfsvideo maken die het hele productieproces in beeld brengt van een elektrische fiets

DE OPLOSSING

Het afgewerkte product is een video geworden van 2.44 min. met beelden van de oprichter Alfred Van Den Berghe als intro. De oude foto gaat over in een luchtbeeld van het bedrijf genomen met onze drone. Daarna volgt een chronologische montage van het hele productieproces. Beelden geschoten met professionele videocamera met fotolenzen in combinatie met de 4K drone beelden en GoPro beeldmateriaal. Als afsluiter van de video volgen we enkele fietsers in open lucht. Ook hier werd de drone voor ingezet.

20
jan

Oplevering nieuwe webshop voor Blush Boutique

blush-boutique-babyGisteren werd de nieuw webshop voor Blush Boutique online gezet.

Op deze webshop kan je baby en kinderkleding online aankopen en betalen via Creditcard, Bancontact, Ideal, PayPal en via overschrijving.

Als je de schattige, betaalbare kleertjes zelf eens wil bekijken, surf dan even naar http://blushboutique.be

Veel plezier ermee!

12
nov