Webshop in tijden van Corona
In 2019 hebben we in België voor 12 miljard euro aan artikelen online besteld. Dankzij de corona crisis zal dit in 2020 nog een pak hoger uitvallen. Webshops worden alleen maar populairder en de meeste bedrijven kunnen niet meer zonder, eens ze een webshop hebben.
Belangrijk bij de start van een webshop, is een goed plan van aanpak. Wat gaan we verkopen, een deel van het gamma of alle producten? Welke doelgroep dient aangesproken te worden? Hoe trekken we klanten aan?
Verkeer naar je webshop komt meestal niet vanzelf. Je dient de huidige klanten aan te spreken, werken met periodieke e-mailmarketing, berichten op facebook/instagram. Hiermee kan je bepaalde producten uitlichten, of acties rond belangrijke data meedelen (Vaderdag, Kerst,…). Bestaande klanten komen daardoor terug voor een nieuwe bestelling.
SEO is ook een niet te verwaarlozen onderdeel van de webshop. Met zoekmachine optimalisatie kan je de webshop zo instellen, dat deze goed of beter scoort in google op bepaalde zoekopdrachten.
Webshops door WebXclusive ontwikkeld zijn ook veilig dankzij een SSL-certificaat en veilig betalen kan via de integratie van partner Mollie. Hierdoor kan er afgerekend worden met bancontact/visa, ideal, zelfs betaling met bitcoins is mogelijk.
Interesse? Vraag meer info