Wat is de impact van GDPR op mijn website ???

General Data Protection Regulation

Vanaf 25 mei 2018 wordt er een nieuwe Europese privacywet van kracht

GDPR (of ook Algemene Verordening Gegevensbescherming – AVG genoemd) gaat over het beheer en de beveiliging van persoonlijke gegevens van Europese burgers.
Als organisatie moet u vanaf 25 mei 2018 kunnen aantonen welke persoonsgegevens u verzamelt, hoe u deze data gebruikt en hoe u ze beveiligt (of u dit nu in uw datacenter of in de cloud buiten de EU beheert).

Wat zijn de gevolgen voor jouw website?
Vanaf 25/05/2018 moeten alle Europese websites voldoen aan een aantal regels. Hou je je daar niet aan zijn er forse boetes mogelijk!

Om de veiligheid en privacy van de bezoekers op je website en webshop te garanderen moeten deze vanaf 25/05/2018:

  1. over HTTPS lopen
  2. werken met het nieuwe HTTP/2 protocol
  3. technisch up-to-date zijn
  4. aangepaste juridische documenten bevatten
  5. een cookie consent banner bevatten
  6. expliciet toestemming vragen aan bezoekers om hun persoonlijke gegevens te verwerven, bewaren en verwerken.

Pas je je website niet aan? Dan beschouwt Google je website voortaan als onveilig, scoren je webpagina’s slechter in de zoekresultaten en loop je risico op een fikse privacyboete.

Geen idee waar te beginnen? WebXclusive helpt je graag verder.
Vraag een checkup aan!