skip to Main Content

Digital Blending presentatie door WebXclusive, UXDlab en LP39

Op donderdag 11 mei 2017 presenteren WebXclusive, UXDlab en LP39 zich met “Digital Blending” aan een bont gezelschap.
Studenten van KDG Multimedia & Communicatie Technologie, AP Integrale veiligheid, Crossmedia ontwerp Photo design, Syntra UX designer
Bedrijven als ViaEduca studiebegeleiding/coaching, Mastervoice, en Academie beeldende kunsten Temse.

digital-blending-eiland-2017 divicoEr was ook een delegatie van Rotary club Sint-Gillis, Stekene Camasiacum aanwezig. Zij stellen zich voor in functie van een workshop door UXDlab later op de avond.

Divico Video was aanwezig met Kris Coppens om de Digital Blending presentatie op professionele wijze te filmen.
Montage volgt later ;) De foto’s in dit bericht zijn Phedra Moerloos (WebXclusive fotograaf van dienst.)

De avond, gaat door in het voormalige Havenhuis op het Eilandje in Antwerpen. Met zicht op het MAS kondigt zich wat onheilspellend aan met monsterfiles en een onweer waardoor de start van de presentatie met een half uur wordt uitgesteld.

Het verloop van de presentatie:


WebXclusive bvba bijt de spits
af na inleiding door Nikki Weststrate (UXDlab).
Zef Moerloos heeft het over beveiliging van je digitale bestanden en meerbepaald over de beveiliging van WordPress websites tegen hackers. Zef legt ook uit dat dit als bonus goed is voor de SEO van je website. De voordracht bleek bijna profetisch te zijn want de volgende dag was er een cyberaanval op wereldwijde schaal…

Marc Serwir van Rotary neemt het woord en geeft een uiteenzetting over het fenomeen “Rotary” met de bedoeling dat de aanwezigen een beeld krijgen van deze service club.
De Rotary Club is namelijk bezig met het tackelen van het imagoprobleem en met het opzetten van een nieuwe website.


Bart De Keyser van UXDlab
neemt de fakkel over en legt eerst uit wat User Experience Design is om nadien het aanwezige publiek te bevragen over Rotary.
De resultaten worden op post-it’s geschreven en verzameld op de muur.
De resultaten van het bonte gezelschap leiden nadien nog tot interessante discussies (wat ook de bedoeling was.)

Dan is het de beurt aan Geert De Decker die in naam van LP39 zijn visie op digitale marketing geeft.  Geert volgt al jaren de evoluties binnen digitale marketing maar blijft op zijn honger zitten wat betreft een duidelijk overzicht en stappenplan van het aanbod en de mogelijkheden. Hij besluit dan maar zelf om dit te verzamelen en  neer te schrijven in zijn “Step by step marketing guide”. Een work in progress dat nooit af is want de evoluties op dit gebied staan niet stil!

Als afsluiter van de avond tonen Zef, Bart en Geert een luchtige video over de opstart van LaunchPad 39 agency.

Na deze vrolijke noot is er tijd voor networking en ontspanning aan de pingpong tafel :)

 

Back To Top