Bloovi Conversion Day 2017

zef-moerloos-op-conversion-day-2017

conversion-day-2017Op 28/11 vond Conversion Day 2017 plaats in autoworld in Brussel.

Dit digital marketing event werd georganiseerd door Bloovi. Zij zijn  hierbij niet aan hun proefstuk en brengen heel wat volk op de been voor hun events.
Wij waren ook van de partij en hebben heel wat opgestoken van de 8 internationale sprekers en experts die we persoonlijk vragen konden stellen.

Vandaag als marketeer is het veel belangrijker om de strategische context te begrijpen in plaats van enkel de praktische tactics. Begrijp ons niet verkeerd – marketing tactics zijn waardevol om conversies en ROI te bereiken. Maar het vermogen om deze tactics in een veel bredere context te gebruiken, duwt u als digitale marketeer naar een hoger niveau. Conversion Day 2017 was anders zijn dan de vorige edities.

Uiteindelijk komt het erop neer dat je website converteert. Met andere woorden dat je site klanten, verkopen of leads genereert.

Bottemline is dat je moet proberen om in de huid van je klant/websitebezoeker te kruipen en deze bezoeker als uitgangspunt voor je website gebruikt.

Praat niet over jezelf of hoe hoeveel jaar ervaring je hebt en hoe fantastisch je product wel is maar denk na over welk probleem jij kan oplossen voor je klant. Maak dat duidelijk van in het begin en som daarna eventueel de specificaties van je product of dienst op.

You have to start with the customer experience and work backwards to the technology, Steve Jobs